📍ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ – ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ!

Ολοκληρώθηκε απόψε στην Ολομέλεια η συζήτηση & ελήφθη με 266 ψήφους υπέρ (όλων των κομμάτων πλην του ΠΑΣΟΚ), η απόφαση για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα:
📌τη ”Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, για τη διερεύνηση του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών”!
👉Με ιδιαίτερη ευθύνη & συγκίνηση, μίλησα σ’ αυτή την εξαιρετικά σημαντική συνεδρίαση, ως ένας εκ των 12 ομιλητών της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
🙏Αποτελεί θεσμικό χρέος όλων μας, απέναντι στις 57 αδικοχαμένες ψυχές & τις οικογένειες τους, η διαλεύκανση κάθε πτυχής αυτής της ανείπωτης τραγωδίας…!

[🎥Δείτε το σχετικό βίντεο]

*Στην ομιλία μου ανέφερα αναλυτικά τα εξής:

“Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Αγαπητές & Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πέρασαν περίπου 8 μήνες από τότε…!
Οι εικόνες, οι ήχοι, οι μνήμες του τραγικότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα ελληνικά χρονικά, είναι ακόμη νωπές μπροστά στα μάτια, στο μυαλό…, στη συνείδηση όλων μας…
➢ 57 τραγικές απώλειες και εκατοντάδες τραυματίες!
➢ Κυρίως νέα παιδιά…, που η χαρά και τα νεανικά τους χαμόγελα, μετατράπηκε σε θρήνο…
➢ Πολλά από την Κεντρική Μακεδονία…, από την Θεσσαλονίκη!
➢ Παιδιά γνωστών μας οικογενειών, δικών μας ανθρώπων…
➢ Ένα μαύρο πέπλο που σκίασε όλη τη χώρα…!
Ένα πέπλο, το οποίο δεν σκέπασε απλά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τα συντρίμμια των μηχανών του…
Υπενθύμισε σε όλους μας εκκωφαντικά, τις πολυεπίπεδες παθογένειες της ελληνικής κρατικής μηχανής…
Μιας μηχανής διαχρονικά προβληματικής…

  • Από το πως σχεδιάζονται & υλοποιούνται τα μεγάλα έργα…,
  • τις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων…,
  • την επιλογή & αξιολόγηση του προσωπικού…!
    Και το πιο συγκλονιστικό…!
    Λίγες μόλις μέρες μετά, με αφορμή αυτήν την ανείπωτη τραγωδία, οργανώθηκε πανελλήνια απεργία…
    Ξέρετε πιο ήταν ένα από τα αιτήματα, μιας μερίδας οργανωμένων συμμετεχόντων σ’ αυτή…?
    ➢ να μην υπάρχει αξιολόγηση στο προσωπικό του δημοσίου!!!
    Ίσως όμως, να μην είχαμε φτάσει σ’ αυτό το τραγικό δυστύχημα…, εάν υπήρχε ήδη σε εφαρμογή ένα ορθολογικό σύστημα αξιολόγησης!
    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Θεσμικό μας χρέος, μέσα σ’ αυτή την αίθουσα, είναι πρωτίστως να συνεννοηθούμε για τα αυτονόητα…!
    Να συμπορευτούμε όλοι, με υγιείς προθέσεις, ώστε να μην κρυφθεί τίποτα κάτω από το μαύρο πέπλο αυτής της συγκλονιστικής τραγωδίας…
    Να διερευνηθεί κάθε πτυχή που σχετίζεται με πράξεις ή παραλήψεις φορέων, διαδικασιών ή προσωπικών ευθυνών…, που οδηγούν στον πυρήνα του προβλήματος…
    Και η διερεύνηση αυτή καλείται να αναζητήσει διαχρονικά αποτυπώματα και ίχνη…
    Προς αυτή την κατεύθυνση, ως ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, θα ψηφίσουμε υπέρ της σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι συμφωνούμε με τη διατύπωση και το ύφος της πρότασης, όπως αυτή κατατέθηκε από το Κομουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.
    Σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ που καλλιεργεί ένα ομιχλώδες τοπίο, αφού αντί να συναινέσει στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διαχρονική διερεύνηση ευθυνών, με μεγάλη καθυστέρηση και εμφανή μικροπολιτική σκοπιμότητα, καταθέτει αίτημα Προκαταρκτικής Επιτροπής!
    Ιστορικά, άλλωστε η παράταξη μας αναγνωρίζεται και τελικά αναδεικνύεται από τους Έλληνες πολίτες, ως η δύναμη της αλήθειας και της υπευθυνότητας!
    Το 2019, όταν η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, έβαλε θεμελιώδεις στρατηγικούς στόχους για τη θεραπεία και ανάταξη ημιθανών φορέων και μεγάλων αναπτυξιακών υποδομών!
    Όπως συνέβη για παράδειγμα:
    ➢ με την υπό πτώχευση τότε ΔΕΗ, η οποία σήμερα καλπάζει εντυπωσιακά (ή)
    ➢ με τα παροπλισμένα τότε ναυπηγεία της χώρας, που σήμερα αναλαμβάνουν σημαντικά διεθνή συμβόλαια.
    Η ίδια προσπάθεια ξεκίνησε να καταβάλλεται από το 2019 και για την εξυγίανση του παραπαίοντος ελληνικού σιδηροδρόμου.
    Ειδικότερα:
    🔹Το 2021 δρομολογήθηκε η υλοποίηση έξι εμβληματικών σιδηροδρομικών έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ, ώστε να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των βασικών λιμανιών της χώρας.
    🔹Για ολόκληρη σχεδόν την περασμένη δεκαετία της κρίσης, ο ΟΣΕ λάμβανε σταθερά 45 εκατομμύρια ανά έτος. Από το 2022 η ετήσια αυτή χρηματοδότηση αυξήθηκε κατά 66% και έφτασε τα 75 εκατομμύρια.
    🔹Μετά από πολλά χρόνια, το 2022 άρχισε να ενισχύεται το προσωπικό του ΟΣΕ με 427 νέες θέσεις εργασίας. Στα πέντε χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχαν γίνει μόλις 24 προσλήψεις.
    🔹Το 2022 επίσης, υποχρεώσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που εκτελεί, να πληρώνει τη μίσθωση της υποδομής και να πραγματοποιεί επενδύσεις με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο που φτάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ. Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που το 2017, διέγραψε 692 εκατομμύρια ευρώ χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την πούλησε μόνο 42 εκατομμύρια ευρώ.
    🔹Τέλος το 2022, αναμορφώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ με πλήρη και σαφή διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων τους.
    🔹 Το σημαντικότερο όμως είναι ότι άλλαξε ο τρόπος κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων της χώρας, ώστε να σταματήσουν οι τεράστιες υπερβάσεις των προϋπολογισμών και των χρονοδιαγραμμάτων.
    Έτσι η συζήτηση μας, καταλήγει εστιάζοντας στα εξής:
    ➢ Από το 1985 ως το 2001, ο ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ είχε υπογράψει 15 διαφορετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, για έργα σηματοδότησης που ποτέ δεν τέθηκαν σε λειτουργία!
    ➢ Αυτή η αδράνεια και οι παλινωδίες συνεχίζονται διαχρονικά, ώσπου φθάνουμε στο 2014 με την υπογραφή της πολυσυζητημένης σύμβασης 717.
    ➢ Αντικείμενο της, ήταν η σηματοδότηση 52 Σταθμών και η ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης.
    ➢ Η σύμβαση ξεκίνησε, όμως στη συνέχεια ανέλαβε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπου μέχρι το 2016 που έληγε το χρονοδιάγραμμα, υλοποίησε μόλις το 32,69% του έργου, από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο και λειτουργικό.
    ➢ Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα!
    ➢ Το 2021 το έργο επανεκκινείται και πάλι, από την κυβέρνηση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ➢ Έτσι έως τον Φεβρουάριο του 2023 υλοποιήθηκε το 90%, από το οποίο το 70% είχε πιστοποιηθεί και ήταν λειτουργικό.
    ➢ Και καταλήγουμε στο σήμερα, όπου πλέον από τον προηγούμενο μήνα, ολοκληρώθηκε το σύνολο του αντικειμένου της σύμβασης.
    Άρα για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται,
    🔹η υπευθυνότητα της παράταξης μας στη δρομολόγηση, διαχείριση και ολοκλήρωση μεγάλων έργων,
    🔹καθώς και η στιβαρή πολιτική βούληση «να ριχθεί άπλετο φως σ’ αυτή την τραγωδία»!
    🙏Αυτό είναι το χρέος μας απέναντι στις αδικοχαμένες ψυχές και τις οικογένειες τους…
    Αυτό, που από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρεσβεύει και υπηρετεί με σθένος…!